Gdzie oprócz sklepów internetowych zastosowanie mają chatboty?

Total
0
Shares

Chatboty umożliwiają usprawnienie wielu procesów, dając szybkie i trafne odpowiedzi na zróżnicowane pytania. Często używane są w sklepach online, ale poza tym mają również szereg innych zastosowań. Czym dokładnie są chatboty i do czego można je wykorzystać?

Czym jest chatbot?

Chatbot to program komputerowy, które pozwala na prowadzenie rozmowy z użytkownikami. Rozmowa ta może odbywać się tekstowo albo głosowo.

Programy te wykorzystują nowoczesne technologie, w tym przetwarzanie języka naturalnego (Natural Language Processing – NLP), sztuczną inteligencję i algorytmy uczenia maszynowego. Stosują one gotowe scenariusze rozmów i rozpoznają słowa, dzięki czemu mogą zrozumieć pytania użytkownika i przygotować celne i wyczerpujące odpowiedzi.

Chatboty są w stanie zastąpić człowieka w kontaktach z użytkownikiem i dostępne są 24 godziny na dobę, dlatego dzisiaj wykorzystuje je coraz więcej podmiotów – firm, organizacji, instytucji.

Jakie jest zastosowanie chatbotów?

Obecnie chatboty bardzo często używane są przez sklepy internetowe, które stosują je do automatyzacji procesów obsługi klienta. Poza tym obszarem te programy komputerowe mogą być też wykorzystane do innych celów.

BOK – biuro obsługi klienta

Chatboty bardzo dobrze sprawdzają się w roli asystentów tekstowych i głosowych, którym można zadawać pytania. Z tego powodu często wykorzystywane są w BOK – biurach obsługi klienta, ponieważ mogą one w wielu przypadkach zastąpić konsultantów i pokierować do nich dopiero wtedy, gdy nie będą mogły odpowiedzieć na dane pytanie.

W tym przypadku chatboty mogą być wykorzystane w wielu firmach, na przykład w sklepach stacjonarnych, lokalach gastronomicznych, firmach kurierskich, a nawet w instytucjach publicznych.

Dział HR

Za pomocą chatbotów można też wspierać działy HR – zasobów ludzkich. Przykładem jest chatbot „Zosia”, który umożliwia działom HR komunikację z pracownikami. Pomaga w rekrutacji pracowników, umożliwia ich wdrażanie, zgłaszanie zapotrzebowania, prowadzi szkolenia, ankiety i stanowi podręczną bazę wiedzy.

Więcej informacji na temat chatbota „Zosia” można znaleźć na stronie: https://usekoda.com/pl/rozwiazania/co-oferujemy-sektor-procesy-wewnetrzne-i-hr/.

Edukacja

Kolejnym obszarem zastosowania chatbotów jest wsparcie procesów nauczania. 

Mogą być one używane przykładowo w nauce języków obcych czy w testowaniu wiedzy, dzięki czemu pomagają w uzyskaniu lepszych wyników edukacyjnych.

Przewodnik – turystyczny, kulturalny, kulinarny

Chatboty mogą być również wykorzystane jako przewodnicy, którzy pomagają w dotarciu do danego miejsca i odpowiadają na pytania.

Za ich pomocą można dowiedzieć się więcej na temat zabytków i atrakcji turystycznych, sprawdzić lokalizację obiektów, uzyskać informacje o najnowszych wydarzeniach kulturalnych albo znaleźć najlepszą restaurację lub kawiarnię na spotkanie ze znajomymi.

Rezerwacje

Z użyciem chatbotów można prowadzić obsługę rezerwacji w różnych firmach, na przykład wypożyczalniach samochodowych, obiektach noclegowych. 

Również mogą one służyć do poszukiwania odpowiednich ofert i pomagać w rozwiązywaniu problemów związanych z rezerwacjami.

You May Also Like