Kawa potrafi pozytywnie zadziałać na każdą firmę. Nie są to puste słowa. Tak po prostu się dzieje. Gdyby było inaczej, dziś żaden przedsiębiorca nie inwestowałby w ekspresy do kawy, bo nie kupowałby czegoś, z czego nie miałby żadnych wyraźnych benefitów. A dzieje się wręcz odwrotnie. Sam pracownik najpewniej przeżyłby nie lada szok bądź rozczarowanie, gdyby wszedł do nowego biura czy kawiarni i nie dostrzegłby w takim pomieszczeniu przynajmniej jednego ekspresu do kawy. Obecność tego urządzenia w firmie gwarantuje jej z automatu lepsze funkcjonowanie. A takie dodatkowe wsparcie zawsze warto sobie zapewnić. Nie jest ono wcale kosztowne, zwłaszcza gdy porówna się cenę klasycznego ekspresu do kawy do kosztów innych pracowniczych benefitów.
Pracodawca, który daje swoim podwładnym nieograniczoną możliwość picia pysznej kawy, od razu zyskuje w ich oczach. Zdobywa lojalność swoich pracowników. Pokazuje im, że interesuje się ich losem i że robi wszystko, by o nich zadbać. A to akurat jest bardzo ważne. Pracownik, który odczuwa komfort w miejscu wykonywanej pracy i czuje się w nim swobodnie, od razu działa lepiej i szybciej. Nierzadko wręcz chce przyczynić się do sukcesu firmy. Czuje, że jest jej stałą częścią, dlatego zaczyna pracować dla jej dobra. A to wciąż nie wszystko. Ekspres do kawy okaże się również wyjątkowo przydatnym urządzeniem podczas wszelkiego rodzaju spotkań biznesowych, czyli np. w trakcie rozmów z potencjalnymi kontrahentami. Wbrew pozorom biznesmeni zwracają uwagę nawet na najdrobniejsze szczegóły. Jeżeli będą zastanawiać się nad współpracą z jakąś firmą, wpływ na ich ostateczną decyzję może mieć nawet to, czy na spotkaniu zostaną poczęstowani dobrą kawą, czy zaproponuje się im wyłącznie najzwyklejszą herbatę z torebki.
Kawa stała się więc już teraz przydatnym i wartościowym narzędziem biznesowym. Nie można jej dłużej uznawać za zupełnie zwyczajny napój. Ma ona dużo większą moc od mocnej herbaty. Wartość kryje się nawet w jej wizerunku. Taka mała czarna kawa podana w eleganckiej filiżance prezentuje się bardzo profesjonalnie, dbając tym samym o wizerunek całej firmy.