Kawa potrafi pozytywnie zadziałać na każdą firmę. Nie są to puste słowa. Tak po prostu się dzieje. Gdyby było inaczej, dziś żaden przedsiębiorca nie inwestowałby w ekspresy do kawy, bo nie kupowałby czegoś, z czego nie miałby żadnych wyraźnych benefitów. A dzieje się wręcz odwrotnie. Sam pracownik najpewniej przeżyłby nie lada szok bądź rozczarowanie, gdyby wszedł do nowego biura czy kawiarni i nie dostrzegłby w takim pomieszczeniu przynajmniej jednego ekspresu do kawy. Obecność tego urządzenia w firmie gwarantuje jej z automatu lepsze funkcjonowanie. A takie dodatkowe wsparcie zawsze warto sobie zapewnić. Nie jest ono wcale kosztowne, zwłaszcza gdy porówna się cenę klasycznego ekspresu do kawy do kosztów innych pracowniczych benefitów.
![kawa z ekspresu](https://ars.com.pl/wp-content/uploads/2022/03/20210906_122052-1024x576.webp)
Pracodawca, który daje swoim podwładnym nieograniczoną możliwość picia pysznej kawy, od razu zyskuje w ich oczach. Zdobywa lojalność swoich pracowników. Pokazuje im, że interesuje się ich losem i że robi wszystko, by o nich zadbać. A to akurat jest bardzo ważne. Pracownik, który odczuwa komfort w miejscu wykonywanej pracy i czuje się w nim swobodnie, od razu działa lepiej i szybciej. Nierzadko wręcz chce przyczynić się do sukcesu firmy. Czuje, że jest jej stałą częścią, dlatego zaczyna pracować dla jej dobra. A to wciąż nie wszystko. Ekspres do kawy okaże się również wyjątkowo przydatnym urządzeniem podczas wszelkiego rodzaju spotkań biznesowych, czyli np. w trakcie rozmów z potencjalnymi kontrahentami. Wbrew pozorom biznesmeni zwracają uwagę nawet na najdrobniejsze szczegóły. Jeżeli będą zastanawiać się nad współpracą z jakąś firmą, wpływ na ich ostateczną decyzję może mieć nawet to, czy na spotkaniu zostaną poczęstowani dobrą kawą, czy zaproponuje się im wyłącznie najzwyklejszą herbatę z torebki.
Kawa stała się więc już teraz przydatnym i wartościowym narzędziem biznesowym. Nie można jej dłużej uznawać za zupełnie zwyczajny napój. Ma ona dużo większą moc od mocnej herbaty. Wartość kryje się nawet w jej wizerunku. Taka mała czarna kawa podana w eleganckiej filiżance prezentuje się bardzo profesjonalnie, dbając tym samym o wizerunek całej firmy.